Zanimljivosti
GLEDANJE FILMOVA NA NASTAVI NIJE NUŽNO LOŠA IDEJA
5 učinkovitih načina gledanja filma na nastavi
objavljeno: 30. listopada 2019.

Jer, puštanje filmova na nastavi postalo je sinonim za lijenost ili „ići linijom manjeg otpora”. Katkad je i to slučaj, ali gledanje filmova na nastavi nije nužno loša ideja. Samo je treba provesti na pravi način.

Evo pet načina kako osigurati ispravan način gledanja filmova na nastavi. 

1) POBRINITE SE DA FILM BUDE BITAN ZA GRADIVO KOJE POUČAVATE

Mnogo je lakše opravdati gledanje filmova na nastavi ako je tema filma povezana s gradivom koje poučavate. Svi volimo Snježno kraljevstvo, ali njegova je akademska vrijednost vrlo mala. Nastavnici povijesti očigledno mogu pronaći film vezan za određeno povijesno razdoblje. Mnoga dijela kojima poučavaju nastavnici engleskog jezika imaju filmsku adaptaciju. Nastavnici prirodnih predmeta također mogu pronaći filmove ili dokumentarne filmove koji ilustriraju koncepte i teme koji se obrađuju na nastavi. Nastavnicima matematike malo je teže pronaći odgovarajući film, ali ne i nemoguće. 

2) PODIJELITE UČENICIMA VODIČ ZA GLEDANJE FILMA

Samo zato što puštate film, ne znači da učenici ne rade ništa. Planirate li gledanje filma, podijelite učenicima i filmski vodič pomoću kojeg će popratiti projekciju. To može biti upitnik s pitanjima na koja moraju odgovoriti ili jednostavno obrazac za pisanje bilješki.

NAPOMENA: Mnogi popularni filmovi već imaju vodiče objavljene na internetu. 

3) ZAUSTAVLJAJTE FILM KAKO BISTE NAGLASILI KLJUČNE TOČKE ILI POUKE 

Na primjer, gledate li film o Američkom građanskom ratu kao što je film „Rat za slavu”, možete zaustaviti prikazivanje u trenutku u kojem se u filmu raspravlja o uzrocima rata s obzirom na to da je to obično glavna točka neslaganja kod ove teme. 

4) PRILIKOM POUČAVANJA REFERIRAJTE SE NA FILM

Nakon što ste odgledali film, ne zaboravite se referirati na njega tijekom poučavanaj određenoga gradiva. Filmovi su snažna vizualna poveznica za učenike. Ako ste već uložili vrijeme u gledanje filma na nastavi, ne propustite ovu priliku.

Potaknite učenike da se prisjete scena iz filma, a zatim da za domaću zadaću izvuku pouku. 

5) POVEDITE RASPRAVU O FILMU 

Nakon što ste odgledali film, održite razrednu raspravu o njemu. To je posebno učinkovito kad se provodi uz pomoć vodiča za gledanje ili pripremljenog upitnika. Rasprava o filmu obično potiče sudjelovanje većeg broja učenika, jer se učenici koji obično imaju poteškoća s učenjem uz film mnogo lakše povezuju sa sadržajem, zato se nemojte iznenaditi čujete li glasove koje niste naviknuli slušati u raspravi.

Filmovi mogu biti gubitak vremena, ali i vrlo vrijedna metoda uvođenja učenika u teško pristupačne teme. Sve ovisi o tome na koji se način koristite njime. Prošli su dani kad su se učitelji morali potruditi kako bi organizirali prikazivanje filma u učionici. Zahvaljujući raznim internetskim uslugama, svijet filma dostupan je svakome u svakom trenutku. S tim na umu, učitelji bi trebali povesti računa o tome da ovaj moćni medij iskoriste u svrhu unaprjeđenja učenja.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Indy K12 – platforma namijenjena javnoj raspravi radi poboljšanja javnog obrazovanja u Indianapolisu i cijeloj državi Indiani.
  • Izvor: indy.education
  • Photo by Aneta Pawlik on Unsplash