Školstvo u medijima
ŠIROKI INTERESI I SPOSOBNOSTI
Kako vas vaši hobiji mogu učiniti boljim učiteljem
objavljeno: 5. ožujka 2020.

Primjerice, dobitnici Nobelove nagrade u znanosti u većini slučajeva imaju hobije izvan svoga matičnog područja.

Sposobnost da se oslonite na znanje koje ste stekli bavljenjem raznim područjima – bez obzira na to koja su – oplemenjuje vas širokim, integrativnim vještinama koje vam mogu dati prednost pred onima koji su usmjereni samo na jedno područje. To vam daje jedinstven uvid i različita gledišta na stare metode i probleme.

Širok spektar interesa također može imati dubok utjecaj na rad u učionici. Pisao sam o tome koliko je sadržajno znanje važnije od metoda poučavanja u svojoj knjizi

  

The Happy Teacher Habits

…………………………………………

Primjerice, važno je znati kako odgovarajuće provesti projektno učenje ili grupni rad. Ali to blijedi u usporedbi s vašom sposobnošću da „udahnete život” u svoje predmetno područje.

Vaše duboko razumijevanje sadržaja privlači učenike i zbog toga im je stalo do toga što uče. To su priče, osobnosti, malo poznata povijest i detalji koji potiču učenike na učenje.

Suprotno od onoga što čujete na seminarima profesionalnog razvoja, upravo su praktični detalji i najvažniji aspekti vašeg predmeta najzanimljiviji učenicima i ključni su iskustveno učenje.  

Oni su važni za razvoj intrinzične motivacije i poticanje učenika da zaborave na sve nevažne stvari te se usmjere na ono što poučavate.

Sadržajna stručnost jedna je od tajni odličnog poučavanja. Međutim, kad je kombinirate s opsežnim znanjem, koje može uključivati hobije poput putovanja, sportova, čitanja, slikanja te najvažnije od svega – odmora od poučavanja – tad imate alate koji će vas učiniti nezaboravnim učiteljem.

Sposobnost da izdvojite temu te je uz pomoć osobnih anegdota i primjera učinite smislenom svojim učenicima mnogostruko povećava njihov interes te produbljuje razumijevanje.

Ako poučavanje učinite svojim hobijem ili primarnim interesom – kao što većina učitelja radi – to vas zapravo može učiniti lošijim učiteljem. Previše fokusa na metode poučavanja te stav da su one sve što je potrebno za učinkovitost može vas ograničiti na poučavanje koje ne uključuje stvarni svijet iz kojeg vaši učenici trebaju crpiti smisao i inspiraciju.

Ako ste previše zaokupljeni strategijama čitanja, metodama učenja putem suradnje, primjenom tehnologije itd., tad trošite vrijeme na stvari koje nisu toliko važne.

Propuštate raditi ono što zaista čini iznimnog učitelja. Propuštate ono najvažnije.

Propuštate fascinaciju i dramu, smisao i zrnca mudrosti, žamor života izvan učionice. To naravno ne znači da metode poučavanja nemaju svoje mjesto u učionici. Imaju, ali njih možete naučiti u jedno ili dva popodneva.

POANTA JE SLJEDEĆA: maknite se od poučavanja. Odvedite obitelj u prirodu. Plivajte. Slikajte. Čitajte. Pišite. Svirajte. Pokrenite posao. Upišite neki tečaj. Angažirajte se u svijetu, makar i u malim dozama.

Odgodite planove lekcija i opustite se uz omiljene hobije bez osjećaja krivnje.

To će biti ne samo moćan protuotrov za stres koji dolazi uz poučavanje, već ćete zbog njega postati učinkovitiji, zanimljiviji i karizmatičniji učitelj, kojeg će učenici s uzbuđenjem slušati i upijati svaku riječ.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com
  • Photo by Henry Xu on Unsplash