Školstvo u medijima
ODREDITE RAZREDNA PRAVILA I BUDNO PRATITE ŠTO SE DOGAĐA U UČIONICI
Kako se nositi s učenicima koji nasmijavaju ostale?
objavljeno: 23. siječnja 2020.

Trebate li sve učenike koji se smiju smatrati odgovorima ili samo učenika koji je sve započeo? Također, ako učenik nije ništa rekao, ali se nasmijao, je li pošteno slijediti svoj plan upravljanja učionicom?

U određenom trenutku može se činiti kao da nema dobrog odgovora. Ili će vaši učenici biti ljuti na vas pa reći: „Ali ja nisam ništa učinio! Samo sam se nasmijao. Je li to protiv pravila?” ili ćete i svaki sljedeći puta dopustiti takvo ponašanju.

Stoga, koje je rješenje?

Dva su moguća rješenja situacije, oba pravedna i učinkovita.

Prvi je da unaprijed odredite parametre. Drugim riječima, zbog toga što smijeh spada pod sivo područje razrednih pravila, morate unaprijed jasno odrediti što se protivi pravilima, a što ne. Na ovaj način neće biti iznenađenja, povrijeđenih osjećaja ili ljutnje. 

Učenicima jednostavno morate objasniti da je svako nasmijavanje druge osobe tijekom poučavanja ometanje i stoga kršenje prvog pravila. Slušajte i slijedite upute. 

Također pokažite određene primjere koristeći se konkretnim već viđenim ponašanjem. Tako će svaki učenik koji se upusti u takvo ponašanje znati što ga čeka. 

Druga je ključna stvar povećati kaznu za inicijatora, čime se neprimjereno ponašanje osuđuje bez iznimke te izbjegava nepravednost pozivanja na odgovornost onih koji se, katkad protiv svoje volje, smiju.

Ono što je učenik napravio ili rekao možda je zaista bilo smiješno. Ako mislite da šala nije bili neprimjerena u redu je da se i vi nasmijete. Samo pritom slijedite svoj plan upravljanja učionicom. 

Važno je spomenuti – pokušavaju li učenici stalno iznova nasmijavati druge, to je znak da ranije niste bili dosljedni. Postoji suptilna, ali sigurna indikacija nepoštovanja kad učenici znaju da će time omesti vas i vaše poučavanje, a to je ono što pokušavaju postići.

Ovo ističe važnost pomne opservacije i nadzora. Ako ste bili okrenuti leđima i ne znate tko je krivac, tad nemate sreće. Vaš je posao uhvatiti ga na djelu i kazniti ga. 

Ukratko, prvo uklonite siva područja definiranjem ponašanja, a zatim krivca smatrajte odgovornim i kaznite ga.

Slijedite ta dva pravila, budno pratite što se događa u učionici i više nećete imati problema s ovakvim ponašanjem.

………………………

NAPOMENA:

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com